Ett litet hej ifrån snön :D

Jaah då är vi i Höglekardalen och fy fan vad mycket snö! Det kom en
halv meter på en dag! Första dagen vi åkte skidor jag och Robin åkte jag
röd backe (vääldigt stolt) jag har bara åkt skidor en dag tidigare i mitt liv.
Sen igår så skulle vi åka ner till Bydalen som ligger alldeles bredvid och det
var ett helvete! Först gjorde jag en Stig Helmer vurpa jag hamnade på ett gupp
i barnbacken (man kan ju fan inte ha ett gupp i barnbacken) så jag hamnade i en
snö driva istället för i ett hus men jag var begravd. Hela vägen till Bydalen var inte
pistad för att det precis snöat så vi fick typ gå hela vägen dit med skidorna på oss
för det lutade för lite för att man skulle komma någonstans. Sen när vi skulle hem
så hamnade vi mitt uppe på fjället och det är opistat en halvmeter snö, jag började
gråta! Jag var livrädd det tog nog en timma att komma hem.

Så idag vilar jag och leker med Liam Robins brors barn jag är hans nya favorit,
just nu bakar han pepparkakor :) Brolle älskar snön! Så snart ska han få gå ut
och leka igen. Det blir nog inga bilder förrän vi är hemma i Stockholm igen men
då ska ni få se på något kul! Hoppas alla andra har 23 minus och 70 cm snö som jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0