En elak bluff.

Igår innan jag gick och la mig bläddrade jag lite i dom två senaste
nummrena utav Vecko revyn i det första numret är frågan om det är
okej att visa rökbilder i en blogg. Jag menar hur fjantigt är inte det?
Bara för att man har en blogg ska man väl inte behöva gömma att man
röker? Det är inget man tycker är bra och man uppmuntrar inte andra
till att behöva röka. Om jag skulle välja idag om jag skulle börja röka
hade jag ALDRIG gjort det! Men det var inte likadant för 3 år sedan då
gjorde jag det. Jag bjuder tex inte folk som jag vet har rökat i en månad
på en cigg, jag säger att dom ska sluta. Visst en bild kanske kan uppmuntra
men man kan ju inte gömma sitt liv heller om det är det man visar och
skriver om. Det blir lite konstigt då. Då kanske någon undrar nu varför jag
inte slutar röka, jag har viljan till det och har försökt men jag blir så inne
helvetes förbannad så jag tycker synd om mina medmänniskor. Min pojkvän
och familj orkar inte med mig :P

Sen numret efter det avslöjar dom att Victoria Silvstedts modellagentur för
"vanliga" människor bara är en bluff att det egentligen är en A non smoking
generation som vill få människor att sluta röka. Och i den kampanjen var
Vecko revyn med i men hur elakt är inte det?! Tänk alla tjejer som gått till
den där castingen med modelldrömmar som blev krossade utav en bluff.
Men när man är nedstämd röker man mer för att man får känslan utav att
man mår bättre. Så jag förstår inte till vilken nytta den där bluffen hade
faktiskt, som sagt ärlighet vara längst!


En sjuk och upprörd Tina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0