Ledig

Jag vaknade utav att mamma kom hem vid klockan halv
12, då skulle jag vara färdig för vi skulle leta skidjacka till
mig. Med stelnad inpackning i hela håret och pyamas blev det
lite brottom, men jag slängde i mig lite frukost, ett par mjukisar
och en knut på huvudet. Någon skidjacka hittade jag inte men
det blev en stickade stor kofta från vero moda och ett vanlligt
linne. Sen köpte jag någon sån där skid grej men jag vet inte
om man ska ha det som pannband elle om halsen, haha!
Ett underställ och två vanliga mjukisar blev det också.

Nu ska jag räkna matte har prov i Geometri imorgon för jag
klarade tydligen inte det i våras. Den "vanliga" geometrin
går bra men det där med skala det förstår jag mig inte på man
måste ju ändra så mycket så man blir helt virrig  huvudet.
Sen får vi se om jag budar hem en clip-on hårförlängning.

Jag lär ju inte gå ut frivilligt mer idag! Jösses vad kallt det är
det blåser så mycket och kallt att öronen nästan ramlar av.
Så mamma tyckte det var dags för mig att kolla upp hur man
åker buss nu för tiden när dom gjort om allt. För snart ligger nog
snön på backen och då vill jag inte cykla och slå ihjäl mig. Fast
kan dom ploga mer än en gång i veckan kanske det går det med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0