Tisdag

Imorse fick jag gå upp tidigt jag skulle vara hos läkaren vid
10. Hon visste hela händelsen eftersom att min psykolog fixade
henne så hon skrev ut mer tabletter åt mig. Så nu ska jag äta
atarax och oxascand. Oxascand precis som gamlingarna på
äldreboendena. Sen pratade hon om att äta och sova, sova kan
jag men äta är lättare sagt än gjort. Nu är jag nere på 4 kg minus
igen. Men det kommer väl.

Annars så har dagen faktiskt varit ganska stabil, jag har inte varit
glad men jag har inte velat dö. Var borta hos Robin förut och tände
en massa nya ljus. Det är många blommor som har vissnat men jag
vill inte ta bort dem, för det är ju från människor som bryr sig och
som vill hedra Robin.
Sen har jag kollat på nätet efter en klänning till begravningen,
jag vill inte vara helt svart och ingen kavaj över för det var inte Robin.
Så om det är någon som sett eller vet en bra sida så länka gärna.
Det är så mycket saker som man bara måste ta tag i även fast att
man inte orkar.

Imorgon ska jag till psykologen igen och det känns skönt att få prata
med någon som är professionell, sen åker jag nog ut till min farbror
om vädret tillåter detta och pysslar med hästarna.



Kommentarer
Postat av: Alexandra - mamma till Neo!

Skönt o höra att du gör framsteg :)

2010-05-25 @ 23:52:48
Postat av: ..

Så, hur känns det att du lever livet, samtidigt som din pojkvän är död? Pyssla med hästarna, medan Robin kommer aldrig få kunna göra det? Vilken paradox.



Klart det känns bra att prata med en psykolog, dom är trots allt utbildade till att säga vad du _vill_höra, inte motsatsen.

2010-05-26 @ 02:25:56
Postat av: Sofia

Vilken fruktansvärt elak människa du är du som skrivit ovanstående inlägg! Det är väl helt rätt att hon ska leva livet så gott hon kan och helt rätt att hon ska gå till en psykolog och få prata ut! Usch vad bittra och elaka människor det finns därute alltså, världen vore så mycket lättsammare om alla visste var gränsen gick... Tina, you go girl, du är otroligt stark och även om jag inte känner dig tror jag på dig!

2010-05-26 @ 02:48:31
Postat av: j

Sofia: Ja, du... Är det något som är _fel_i min kommentar (som inte stämmer överens med verkligheten)? Utöver vad ni själva förväntar er i situationen.



F.ö. måste uttrycket "You go girl" vara det vidrigaste detta århundradet.

2010-05-26 @ 03:02:06
Postat av: Lotta

En av de sjukaste sakerna jag sett, en människa som kommenterar en blogg på detta viset. Jag tror du är mer i behov av en psykolog än Tina. Känner inte dig Tina men jag hoppas du förstår att sådana här saker skrivs av sjuka personer och att det är han/hennes problem inte ditt, och att du kan strunta i dom. Skaffa dig ett liv vad du nu heter. Är du så stursk så skulle du ju våga skriva ut ditt namn, men du vågar väl inte det, har väl inget eget liv utan sitter dagarna i ända och hittar på elakheter. Du är nog det mest patetiska jag sett! Tina, klart man ska hitta saker som ändå gör livet vårt att leva. Att påstå något annat är rena dumheter.

2010-05-26 @ 08:53:04
Postat av: Körven

Hej ännu en gång!

först och främst vill jag tipsa dig om www.bonprix.se dom har mycket olika klänningar till rimliga priser, kika vet jag så kanske du hittar nåt fint att ha den dagen! :)



Sen så vill jag tillägga att du säkert innerst inne vet att det finns ärthjärnor som ger sig på folk via nätet, för att själva känna sig över dem, tyvärr ger dom sig oftast på sånna som redan är i skiten! Med andra ord, det finns inget personligt i det dom skriver, men att ignorera det är såklart svårt, men som du ser har du många som känner med dig!



Hoppas vovven mår bra, jag blir glad att läsa att du orkar träna, det är så nyttigt för er båda! Ni verkar ha format en riktig kanonhund! Ännu något du har att vara stolt över :)

Ta hand om dig så gott du kan!

2010-05-26 @ 21:00:17
URL: http://rebeccakorv.blogg.se/
Postat av: fannyisaksson

Pyssla du med hästarna och Brolle och umgås med vänner för du behöver få tänka på annat med. Jag lovar att du kommer aldrig glömma Robin och alltid älska honom även om du gör annat, det är jätte bra att du tar initiativ och gör något för annars kommer du bara må ännu sämre och tänka på tok för mkt <3

2010-05-26 @ 21:46:21
URL: http://fannyisaksson.blogspot.com
Postat av: Lina

Är så glad att du gör framsteg Tina det är så himla skönt att höra. vi saknar dig massor i skolan och jag tänker på dig varje dag! o du han som skriver ovanstående kan ju inte vara riktigt frisk den personen är bara nått att skratta åt, de finns ju människor till allt. Ha de så bra sålänge gumman <3 hoppas så på att få träffa dig snart igen!

2010-05-27 @ 22:27:08
Postat av: ida arrefelt augustsson

tänker på dig dagligen Tina och sänder dig all min styrka!

minnesstunden var otroligt fin!

kämpa på tina, för din skull och brolle! <3

2010-05-27 @ 22:31:48
Postat av: =)

http://www.bonprix.se/se/Satinklaenning-2323165-bundle.htm?id=1306772038596464245-0-4c010816&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=svart&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePage=article_overview&sourcePageClick=bu2323165

2010-05-29 @ 14:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0