Måndag

God middag! Det är det nästan för mig idag. Jag vaknade vid fyra och gick upp och duschade.
Sen har jag bara gått långis med Brolle och varit hos Natalie för lite kaffe.
Det är det värsta med att jobba natt på vintern medans det är ljust ute sover man och sen för att det är så mörkt får man en kronisk trötthet. Jag skulle kunna somna när som helst och har kännt så sedan jag vaknade.
Men det ger extra pengar och extra timmar så det är värt det! Det är vad allt handlar om när man är timanställd timmar, timmar och timmar!
En vårdtagre dog på jobbet igår, en utav mina favoriter så det kommer att bli lite tomt. Men det är ju så det är, ingen utav dem stannar för alltid. Så idag har jag och mamma pratat väldigt mycket om mormor och farmor speciellt om farmor eftersom att hon bodde på ett demensboende. Hur det var när hon dog, vad hon hade på sig, vilka lakan hon hade och om hon blev tvättad. Skönt att prata om sånt där, samma med Robin ♥ bättre att prata om det än att fundera alldeles ensam. Vi pratade också mycket om hur det blir när någon dör på natten om jag jobbar då jag måste gå in och göra iordning personen. Det är något jag är rädd för, jag vet inte vilka känslor jag kommer att få eller vilka minnen som kommer att komma eller vilken panik. Jag blir rädd när jag inte kan styra själv. Den dagen kommer att komma och jag hoppas att det kommer att gå ganska bra, jag är nöjd så länge det blir värdigt för den personen. Mig själv kan jag lappa ihop efteråt.

Oj, detta blev långt! Men tankar brukar vara långa. Imorgon ska jag mysa med mamma hela dagen och göra ärenden :) ♥ God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0